Wie

In 2005 maakte Jeroen Kuipers de overstap naar de gezondheidszorg. Uitgangspunt was en is het stimuleren en inspireren van organisaties om de resultaten beter en  prettiger te maken voor patiënten en/of de zorgprofessionals.  

Gedurende zijn studie technische bedrijfskunde (1990) was Jeroen reeds zelfstandig ondernemer. Hij werkte voor verschillende bedrijven en adviseerde op het snijvlak van veranderingsprocessen en bedrijfsvoering. Na zijn studie werd hij gevraagd door een multinational in de Randstad en deed ervaring op in verschillende lijn- en staffuncties.  Na een opdracht van een ruim jaar in München keerde hij terug in diverse managementfuncties in de dienstverlening.

.

building better care

Eind 2005 besloot Jeroen de overstap te maken richting de gezondheidszorg. Hij studeerde nogmaals af – dit keer aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam en begon tevens met building better care. Sinds 2006 heeft hij gewerkt voor diverse (academische) ziekenhuizen, een Mobiel Medisch Team (trauma-heli)  en huisartsen. Daarnaast is hij betrokken bij Met een boekje naar de dokter © en was hij actief rondom Health 2.0 in Nederland en Nexthealth. Nevenactiviteiten omvatten onder andere lid Externe Adviesraad Erasmus iBMG, docentschap Organisatiebesturingsdiagnose en voorzitter Beroepenveldcommissie Technische Bedrijfskunde aan de Haagse Hogeschool.

Jeroen Kuipers heeft zich in zijn studie en functies gericht op veranderingsprocessen, marktoriëntatie en strategie. Op basis van zijn kennis en ervaringen wordt vanuit building better care meerwaarde gecreëerd voor opdrachtgevers. Hij rapporteert veelal aan directies of RvB en houdt daarbij vast aan drie kernwaarden...

.

Mensen maken het verschil

Mensen staan centraal en maken het verschil. Ze maken het verschil door hun kennis en ervaringen, maar ook door hun passie in het werk wat ze doen. Ze maken het verschil in beleving en in herkenning - zijn ze klant, patiënt of zorgverlener? Het gaat erom te kijken naar de mens achter de klant en/of de mens achter de zorgverlener. Elke opdracht is uniek en daarom is het van belang om eerst te luisteren naar de mensen alvorens te praten.

Concrete verandering doorvoeren

In de samenwerking met opdrachtgevers gaat het om helderheid en duidelijke oplossingen. Dit zijn oplossingen die de resultaten van instellingen beter en prettiger moeten maken. Door intensieve samenwerking met de professionals wordt er geholpen het echt anders te doen. Geen ‘hit and run’ oplossing maar het gezamenlijk tot stand brengen van een duurzame verbetering. 

Prikkelend en eigenzinnig

Mijn werkwijze is gebaseerd op wederzijds respect en kent daarnaast een eigen signatuur. Deze wordt vertaald in onafhankelijkheid en een andere manier van kijken - namelijk kijken naar hetgeen je niet ziet. Hiermee worden nieuwe inzichten aangedragen, zonder de belangen en/of de context van de opdrachtgever uit het oog te verliezen.

 

Contact

Op zoek naar management support of advies? Een idee of een vraag? Neem contact op via

+31 (0)6 53419580

jeroen@buildingbettercare.com

skype: buildingbettercare